Musik i rygsækken

Find vores tilbud herunder

Sæson 2024/2025

Syng i vilden sky....... Det er sundt for børns krop, sjæl og sprogdannelse - og et jeg bliver til et vi.

Børnehavebørn (3-6 år) indbydes sammen med pædagoger til at deltage i en syng-sammen-aktivitet med vores musikpædagog.

Find materiale til dagen her

Vi glæder os til at synge sammen med jer!

Antal: 15-20 børn pr. hold

Dato: 12. september 2024 kl. 9.00 + kl. 10.00 + kl. 11.00 (45 min. pr. hold)

Sted: Aabenraa Musikskole, Nygade 21, Aabenraa

Tilmelding bedst før 1. august 2024

Børnehavegrupper (3-6 år) eller 0.-1. kl. og deres voksne inviteres til et forløb, hvor SANG OG BEVÆGELSE er i fokus.

Når vi synger sammen – hører vi sammen. Sangen skaber nærvær, fællesskab, glæde og trivsel.

Børnegruppen får fem lektioner med en af musikskolens dygtige musikpædagoger.
    Desuden er der masser af tip til, hvordan medarbejderne i institutionen arbejder videre på egen hånd.

Antal: 12-30 børn

Dato: Om formiddagen efter aftale (5 uger á 45 min.)

Sted: Jeres egen institution - et sted med gulvplads

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Remser, rytmer og fagter sætter gang i sang og musik hos de alleryngste.

Vi besøger jeres dagpleje eller vuggestuegruppe, og gennem musikken fremmer vi børnenes kropsbevidsthed og sprogudvikling. Dagplejere og pædagoger får inspiration til at fortsætte på egen hånd.

Antal: 12-18 børn pr. hold

Dato: Om formiddagen efter aftale (6 uger á 45 min.)

Sted: Jeres egen institution eller hvor dagplejen mødes - et sted med gulvplads

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Musikskolens lærere stiller i stærkeste opstilling og inviterer 3. årgang inden for til at lytte, pille og prøve hele arsenalet af instrumenter. Det er en skattejagt, hvor I bliver sendt på jagt efter instrumenterne rundt omkring i Musikskolens kringelkroge.

Nogle elever vil være på hjemmebane, og andre vil komme på sporet og måske få øjnene (og ørerne) op for, at Musikskolen kunne være noget for dem eller gå til musikundervisningen med fornyet energi og inspiration.

Dato: 14. maj 2024 kl. 9.30 og kl. 11.00

Sted: Aabenraa Musikskole, Nygade 21, Aabenraa

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Det vrimler med noder, brøker og engelske ord i denne tværfaglige aktivitet, hvor musik er fundamentet, men med stærke tråde til matematik og engelsk.
    Hvor mange noder er der i en pizza? Hvad spiser englænderne til dessert?

Eleverne i indskolingen eller på mellemtrinet bliver til nodehajer, inden du får set dig om. De lærer om brøker og får samtidig engelske ord serveret.

Antal: 1 klasse pr. forløb

Dato: I løbet af skoledagen efter aftale (6 uger á 45 min.)

Sted: Jeres egen skole - et lokale med smartboard eller projektor

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Det kommer til at krible i fingrene på både dig og din klasse i indskolingen eller på mellemtrinet, når I kvit og frit låner en kasse med forskellige orkesterinstrumenter af os.

I låner kassen i 1-2 måneder efter aftale. Undervejs får I et besøg af en musikskolelærer, som fortæller om netop sin instrumentfamilie og giver smagsprøver på, hvordan det kan lyde, når man går all in.

Antal: 1-2 klasser pr. besøg

Dato: I løbet af skoleåret efter aftale inkl. et besøg på 45 min.

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Vi kommer med fuld udrykning og sætter et sammenspils-plaster på dit valghold i 7-9. klasse.
    Har du svært ved at få meningsfuldt og kvalificeret sammenspil op at stå på dit valghold, så rykker musikskolens rytmisk lærere ud i en periode på 4-6 uger og hjælper til.

Hvis der er stemning for det, inviterer Aabenraa Live hele holdet til en rytmisk koncert.

Antal: 1 valghold pr. forløb

Dato: Efter aftale (1-3 besøg á 1-2 lektioner)

Sted: I musiklokalet på jeres egen skole

Tilmelding bedst før 1. august 2023

Skal din klasse – eller skole være med, når DR afholder skolernes sangdag?

Musikskolen tilbyder hjælp til at indstudere sangene (2-4 lektioner), og skolen er derfor superklar til at være med, når DR sender live om formiddagen med sang fra hele Danmark.

SÆT KRYDS 22. MARTS 2024

INFO:

Antal: En eller flere klasser pr. forløb (max ca. 50 børn)

Dato: Aftales efter tilmelding

Tilmelding bedst før 1. august 2024

Når vi synger sammen, hører vi sammen, og man kan ikke være uvenner med en man synger sammen med.

Skal din klasse prøve fornemmelsen af at synge i kor? Vi rykker ud (6-8 lektioner efter aftale) og sætter gang i sangen – også for drengene.

INFO:

Antal: En eller flere klasser pr. forløb (max ca. 50 børn)

Dato: Aftales efter tilmelding