Elever uden for kommunen

Elever fra andre kommuner kan optages under følgende betingelser

Elever fra andre kommuner kan optages under følgende betingelser

Elever fra nabokommuner kan optages mod betaling af den fulde udgift for undervisningen i musikskolen, idet der ikke ydes kommunalt tilskud, hvis man ikke er borger i kommunen.

Særlig pris for udefrakommende elever (gældende for sæson 2023-2024):

20 min. soloundervisning pr. uge - 1600 kr. pr. rate
    25 min. soloundervisning pr. uge - 1990 kr. pr. rate
    30 min. soloundervisning pr. uge - 2375 kr. pr. rate

Elever, der betaler særlig pris for soloundervisning, kan deltage gratis på musikskolens sammenspilshold og i orkestre.

For skolesøgende elever i Aabenraa Kommune

Elever, som er bosat i en anden kommune, men går i skole på en af kommunens folkeskoler, 10. Aabenraa eller på mindretallets grundskoler eller det tyske gymnasium i kommunen kan søge optagelse på lige fod med kommunens borgere.

Elever, som er bosat i en anden kommune, men går i skole på enten en friskole, efterskole, højskole eller på Statsskolen i kommunen betaler særlig pris (se afsnit ovenfor).